Das Gedicht zum Kirchentag

02.06.2016
Schon seit Urzeiten hat der See nicht nur das eine vom anderen Ufer getrennt, sondern auch verbunden. So beginnt das schweizerdeutsche «Werbegedicht» zum BKT 16.

Von Peter Schüle

Scho sit Urzyte hät de See nöd nur s einti Ufer vom andere trännt, sondern – mee no – verbunde.

D Wasserwäg sind die wichtigschte Wäg gsi, zum öppis vo da nach det bringe.

Und oni d Wasserwäg wär au s Evangelium nöd zu eus cho: zersch hät sich di gueti Nachricht rund um s Mittelmeer verbreitet - vo Hafeschtat zu Hafestchtat. Und dän ersch no über en Umwäg: vom Atlantik här isch s Chrischtetum über Irland bis zu eus cho, i di dete tüfe Wälder vo de Oschtschwyz, in finschtere Hinderthurgi.

Wasserwäg? Was söll das amene Alltagsmorge bi eus? Wo wyt und breit kein grössere See isch, I de Näche für di meischte vo eus nöd emal en gnueg grosse Weier zum Bade. Nur Bode und Land.

Doch de Schi trügt: Nöd nur i Urzyte au hüt verbindet en See sogar eus im Hinderthurgau.

Zwar lyt de Bodesee wyt ewägg.

Wäret em See na vill gueti Begägnige d Mäntsche offe gmacht händ -viles i Gschicht und Kultur brichtet de vo, vom Begägnigsrum Bodesee.: De Humanismus isch über de see zu eus cho, d Vögt aber und schpöter s Kapital vo Züri.

Mir sind Mäntsche vom Hinderthurgi, au das hät mer gmerkt: bodeschtändig und scholleverbunde um all die Wälder und Berge ume nöd grad offe.

Jetz aber ghöred mir doch zum Kanton Thurgi – ebe mit Seeaschtoss. Und drum simir au iglade alle 2 Jaar:

Hüt – wo mir no ganz andersch verbunde sind mit de gränzelose Elektronik – isch de Bodesee, sini Wyti und Offni, de Grund für öppis ganz Eimaligs. Da träffed sich all 2 Jaar Mäntsche us all de Länder rund um de See – vo Öschtrich, Dütschland und vo de Schwyz, und Chrischte vo alne Schattierige und Konfessione – katholische, reformierte, orthodoxi. De Bodeseechiletag. Zäme fyre, enand über alli Gränze ewägg begägne, di brännende Frage vo de Zyt ufgrife und gschpüre, wie mir z tüfscht ine zämeghöred, au mit dene ännet em See.

Und jez sind si au wider iglade, am 24.-26. Juni an Bodeseechiletag. Zum volle Läbe zu vielfältige Begägnige, zum ryche Fäscht.

Glücklich ist, wer freiwillig arbeitet

Das Priestertum aller Gläubigen bekommt neuen Schwung: Mehrere Kantonalkirchen haben sich zusammengetan, um die Freiwilligenarbeit gemeinsam zu stärken. Dafür haben sie einen neuen Leitfaden herausgegeben.
«Es geht nur gemeinsam»

Mit Christina Aus der Au wird ab Juni 2022 erstmals eine Frau die Evangelische Landeskirche Thurgau präsidieren. In der Synode setzte sie sich überraschend deutlich gegen Konkurrent Paul Wellauer durch. Was wird sich ändern?